منصور بیگلری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل زندان های استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح غربالگری زندانیان جرائم غیر عمد و مواد مخدر فرصتی است تا زندانیان اصلاح شده مورد رأفت اسلامی و بخشودگی قرار گیرند.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 11 November 2020

منصور بیگلری در خصوص اجرای طرح غربالگری در زندان های استان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: پیرو بخشنامه ی ریاست قوه ی قضاییه مبنی بر اتخاذ تدابیری برای پایش و غربالگری زندانیان،جلسه ای در دادگستری استان با حضور رئیس کل دادگستری،دادستان مرکزاستان،ریاست دادگاه های عمومی و انقلابی و دادستان های شهرستان های استان تشکیل شد.

وی ادامه داد:در این جلسه درخصوص نحوه ی اجرای این بخشنامه بحث و گفتگو و ارائه ی راهکار شد که در اسرع وقت توسط مددکاران زندان ها همه ی زندانیانی که در زندان ها هستند مشمول این بخشنامه وپایش می شوند.

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه تصریح کرد:در این جلسه قرار بر این شد که قضات یک بار دیگر پرونده و وضعیت زندانیان را بررسی و امکان کمک به نیازمندان از طریق تخفیف مجازاتی، آزادی مشروطی و پیشنهاد عفو موردی صورت گیرد، همچنین زندانیانی که بیماری خاص دارند باید طبق قانون مشمول یک سری امتیازات شوند.

این مسئول بیان کرد: همچنین زندانیانی که به دلیل بدهی های مالی بیش از دو ماه در زندان به سر می برند باید تعیین تکلیف شوند، به واقع هدف از این غربالگری بررسی مجدد وضعیت زندانیان توسط قضات است تا مطابق با قانون امکان کمک به این افراد مشخص شود.

بیگلری تاکید کرد: این طرح باعث می شود که تعدادی از زندانیان که تغییری در اخلاق و رفتار وافکارشان بوجود آمده و اصلاح شده اند و پیش بینی می شود مجددا مرتکب جرم نمی شوند و از کردار گذشته ی خود پشیمان هستند مشمول رافت اسلامی و این طرح قرار بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار